tisdag, september 15, 2009

Murphy och toan

Det är bara inte sant. Det får bara inte hända. Men det gör det! Och det är det som är så jobbigt.
När man inte har pengar händer allt som inte får hända.
När jag hade lite pengar, blev hunden sjuk. En räkning på 3000 kr, men som tack vare försäkringsbolaget reglerades ner till 500 kr.
När jag hade ännu mindre pengar än lite, skulle markisen vid balkongen skruvas ned. Något som inte kan göras själv utan måste göras av ett bolag som tar 1500 kr för jobbet. Det är ungefär 600 kr mer än jag har. Markisen får sitta, och den feta räkningen från bolaget får jag ta sen. 

Sen är ett bra ord.

Och nu, när jag har obefintligt med pengar, blir det stopp i min enda toalett. Tokstopp. Hunden sket inne i natt och jag kastade högen (mkt) och papper (lite) i toan såklart. Detta var kl 05 i morse, så jag tänkte kallt att det kommer lösas upp och vara redo att spolas bort nu på förmiddagen. Klockan är 12 och det är fortfarande TOTALT stopp. 

Sen funkar inte längre när man börjar bli jättekissnödig. Eller börjar blir något värre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar